Mannen, wat smeer je toch op je huid?
november 8, 2016Mannen, wat smeer je toch op je huid? (en waarom ik voor Rosel Heim, science and nature producten kies)
Parabenen, wolvet, bijenwas, oesterparels, natuur-identiek, biologisch, antibacterieel, butyloctanoic acid, synthetische oliën, emulgatoren, geur (Phthalaten) -en kleurstoffen, PEG, Triclosan en Tuhuol (1) zijn zo maar een willekeurige greep uit de inci-namenlijst en/of op de verpakking van onze cosmetica-industrie. INCI staat overigens voor International Nomenclature Cosmetic Ingredient oftewel Internationale Naamgeving voor Cosmetische Ingrediënten.
Een hedendaagse crème bestaat beslist niet meer uit enkel een emulsie van bv. water, parafine, glycerine, lanoline alcohol, parafine en panthenol (hoofdingrediënten van bijvoorbeeld Nivea crème) maar er zitten wel 21 ingrediënten in die tezamen claimen een ideale verzorging van de huid te zijn voor ieder huidtype.
Duurdere merken mengen de basiscrème met wat de afdeling MARKETING (en daarmee jij) wilt en waar je in geloofd omdat het bijvoorbeeld een (gecreeerde) rage is zoals diamantpoeder, parels, kaviaar, champagne, avocado en ook “normale” zaken als Aloë Vera.
Dure producten, dus het zal dan ook wel goed werken denk je dan …..
Nagenoeg alle cosmetica wordt echter gemaakt om ‘voor iedereen te kunnen functioneren’, uiteindelijk koop je het bij de supermarkt, drogisterij of webshop, zonder advies. Je gaat af op de goede raad van je partner, de vormgeving, kleur verpakking, bekend merk of misschien de prijs of de geur.
In ieder geval allemaal zonder advies van iemand die verstand heeft van JOUW (mannen)huid.
Doe je het beter, dan kun je advies gaan vragen in een gespecialiseerde cosmeticawinkel.
De vraag blijft:
- weet de verkoper / verkoopster van wanten (speciaal voor wat betreft de mannenhuid)?
- kent hij/zij alle eigenschappen van de ingrediënten van ALLE merken die ze daar verkopen en kan hij /zij op basis daarvan goed adviseren ?
- zijn er voor een bepaald merk geen bonussen in het vooruitzicht gesteld bij verkoop en het belangrijkste:
- heeft hij/zij wel goed naar JOUW huid gekeken en zijn er vragen gesteld hoe je die verzorging hebt gedaan tot op heden, hoe je voedingspatroon is, of je medicatie gebruikt of allergieën hebt enz. ?
Ach nee, wat maakt het uit? De meeste cosmetica bij de drogisterij is qua samenstelling zo gemaakt dat nagenoeg iedere huid hier tegen kan. Er zit een uiterst laag percentage aan werkstoffen in, zodat niemand een allergische reactie krijgt (*2).
Fijn toch? Leve de omzet.
Daarnaast kan ik je nog vertellen dat nagenoeg alle crèmes van de grote merken aan ingrediënten (inkoop) niet meer mogen kosten dan een paar euro per liter/ kilo. De rest wat je betaald is voornamelijk marketing.
Nee, daar zal je huid dus goed van opknappen!
Geef mij dan maar de zuivere en goed werkende producten van Rosel Heim science and nature (*3) die voor mannen zelfs een speciale en goed werkende mannenlijn (de Blauwe serie) heeft ontwikkeld.
Wellicht jammer dat de deze producten niet online kunt kopen (webshop) maar besef, dat geen enkel product specifiek voor jou kan werken indien niet VOORAF door een deskundige is bekeken wat een product voor jou wel / of niet kan doen.
Mannen en vrouwen: ik kan je maar een ding adviseren: kom naar mijn praktijk in ’s-Heerenberg (BAGUS, wellness van, voor en door mannen) of als dat te ver is kijk even naar een collega depositaire bij jou in de buurt
http://www.hennyheuff.nl/index.php?page=importeur_rosel_heim&cat_id=14
*1 http://www.bewustgoed-winkel.nl/c-1157420/foute-stoffen-lijst/
*2 Helaas is deze veronderstelling niet waar. Uit diverse wetenschappelijke onderzoeken wordt steeds meer duidelijk dat we allergieën ontwikkelen voor steeds meer stoffen die in grotere hoeveelheden met onze huid in contact komen en/of door de verhoogde productie (vraag is groter dan aanbod) bestreden moeten worden met bv. pesticiden zodat geen delen van de oogst verloren gaan. Je kunt internet er op nazoeken.
*3 Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik in mijn huidverzorgingspraktijk het merk ROSEL HEIM mag gebruiken en verkopen. En nog leuker, ik heb de dames Mimi en Nana Heim in het najaar van 2015 zelf mogen ontmoeten. Een weekend vol informatie over de producten het productgebruik maar vooral over henzelf en hun inzet, motivatie, overtuiging en levensopgave om – in eigen beheer – producten te maken die echt werken en die echt gemaakt zijn van de meest zuiverste en werkzame ingrediënten die er op dit moment in de wereld te koop zijn. En natuurlijk vangen ze veel weerstand van de wereldnamen met hun claims, maar niemand heeft de HEIM’s ooit kunnen betrappen op leugens of onwaarheden over hun producten. Ze staan voor de producten die ze maken en ze staan voor de werking ervan doch alleen mits de huid voor gebruik is beoordeeld door hun erkende depositaires Rosel Heim (verkooppunten)